0 Кошик 0,00 грн
0 Кошик 0,00 грн

«Ще без минулого, але з неабияким тягарем майбутнього»: 5 цитат із книжки Джона Гіґґза «Люби і дай померти»

Одного жовтневого дня 1962 року у світ вийшов Love Me Do — дебютний альбом «Бітлз», і «Доктор Ноу» — перший фільм про Джеймса Бонда. Невдовзі «Бітлз» стали найвпливовішим гуртом в історії музики, а неперевершений агент 007 — найуспішнішим кіногероєм усіх часів. Книжка «Люби і дай померти» — це історія двох величезних культурних феноменів, що означили американські прагнення, фантазії та уявлення людей про самих себе. Ділимося добіркою цитат із книжки у матеріалі! 

«Люби і дай померти. Джеймс Бонд, Beatles і британський характер»

«Бітлз» стали найвпливовішим гуртом в історії музики, а неперевершений агент 007 — найуспішнішим кіногероєм усіх часів. Ці новинки цілковито змінили музичну та кіноіндустрії й репутацію Британії у світі: зненацька замість червоних мундирів і гармат Англія почала штампувати шпигунські трилери і альбоми патлатих хлопців. Більшість країн могли тільки мріяти про перетворення культурного експорту на всесвітнє явище такого масштабу. А те, що постімперська Британія одночасно народила дві сенсації такого рівня — безпрецедентний випадок.

___________________________________________________________________________________________________________

Читайте також: розповідь автора Джона Гіґґза про невичерпність теми ліверпульської четвірки та уривок із книжки «Люби і дай померти»

___________________________________________________________________________________________________________

«Люби і дай померти. Джеймс Бонд, Beatles і британський характер»

Через понурий погляд і амплуа бідолашного простака з таланту Рінґо як барабанщика кепкували. У 1980-х ходив жарт: «Хіба Рінґо найкращий барабанщик у світі? Та він навіть у Beatles не найкращий барабанщик!». Зараз такі рінґоненависницькі жарти вказують на належність до певної вікової групи. Музикантів і молодших шанувальників, які слухають, зокрема, його гру на барабанах у період між піснею «Tomorrow Never Knows» (1966) і альбомом Джона Леннона «Plastic Ono Band» (1970), такі жарти спантеличують. Поза сумнівом, Рінґо грає чудово. Корінь його майстерності — у майже самозреченні: барабанщик має служити пісні, а не утискати її. Він умів вигадувати абсолютно несподівані, але досконалі барабанні партії, що неабияк покращили пісні типу «Come Together» або «Rain». За словами Дейва Ґрола, колишнього барабанщика Nirvana і соліста Foo Fighters, «Рінґо був королем настрою». Д. Дж. Фонтана, легендарний барабанщик Елвіса Преслі, сказав, що «ніколи в житті не зустрічав такого чудового відчуття темпу, як у Рінґо»4 . У 2011-му журнал Rolling Stone присудив йому п’яте місце у рейтингу найкращих барабанщиків усіх часів. Жарти кінця ХХ століття нагадують: визнати, що така талановита людина могла вийти з такого району, як Дінґл, було непросто.

 

Той вечір у клубі Cavern, де Вудгед зробив перший відеозапис Beatles, глибоко його спантеличив. Може, річ у самій музиці; може, у галасі, смороді й атмосфері концерту у тому спекотному підвалі. Та навряд чи лише це стоїть за впливом виступу Beatles на Вудгеда. Таке враження, ніби колишній шпигун, який розумів політичну значущість музики на міжнародному рівні, якось передчув, що невдовзі станеться щось колосальне, а він мимоволі випустив це у світ. Ось ось мало народитися щось небачене, і спинити це було не до снаги нічому й нікому.

 

Beatles як гурт змінили світ, але цікаво, як його четверо учасників самі змінились упродовж кар’єри. Шлях кожного з них відображає події зовнішнього світу. На початку Джон Леннон був злим травмованим юнаком, який бив свою дівчину і постійно глузував із людей з інвалідністю. Його сформував жорстокий світ, де війна повсякчас мала патріотичну підтримку: батьки навіть дали йому друге ім’я Вінстон. Наприкінці кар’єри у Beatles Леннон був чи не найвідомішим у світі пацифістом і учасником руху за мир у суспільстві, де мільйони людей виходили на вуличні протести проти війни.

 

Їхній перший вісімнадцятисантиметровий сингл, який тієї жовтневої п’ятниці стояв на полицях із платівками, мав якесь чудернацьке навантаження. Абсолютно новий, невинний і водночас доленосний, ще без минулого, але з неабияким тягарем майбутнього. Як було б дивно його послухати першого дня, коли він був усього-на-всього простою наївною пісенькою, а не кінцем старого світу й початком нового.

 

Сучасним чоловікам потрібні амбітність і майстерність Пола, сміливість і чесність Джона, почуття вищої мети (і чудові машини) Джорджа і здатність насолоджуватися життям Рінґо. Ці чотири риси характеру наскрізь просякнули культуру, зачепивши навіть впливові кола. Сольна кар’єра колишніх бітлів свідчить про те, що ці риси можуть бути яскравими й окремо. Однак вони свідчать і про те, що справжня алхімія стається тільки тоді, коли їх поєднати. І нехай мрія уособити всі чотири здається занадто амбітною фантазією — так вийшло, що Джеймс Бонд і є ідеальною фантазією.

___________________________________________________________________________________________________________

Замовити книжку «Люби і дай померти», Джон Гіґґз

В нашому інтернет-магазині laboratory.ua представлені книги українською у різних форматах. Паперове видання, електронна книжка чи аудіоформат — обирати лише вам. Ми видаємо нонфікшн і художні книги, книги про психологію, бізнес, суспільство та інші теми, які сьогодні є актуальними

Замовляйте книги на сайті інтернет-магазину laboratory.ua: кешбек і безкоштовна доставка за замовлення від 500 грн

Більше актуальних видань шукайте за посиланням у книжковому інтернет-магазині laboratory.ua

Відгуки і рецензії
Поки немає коментарів
Написати коментар
Ваше Ім'я*
Ваш Email*
Введіть текст*