0 Кошик 0,00 грн
0 Кошик 0,00 грн

Апдейт книжкових лаборантів: що нового почитати жовтневими вихідними?

Нова партія книжкових формул від наших лаборантів! Ми змішали трохи дотепності, дрібку науки, щіпку магії й класику для настрою. У результаті — свіжа добірка книжок, які полонять вас не на один вечір! Детальніше про кожну формулу — у матеріалі.

Апдейт книжкових лаборантів

__________________________________________________________________________________________________________

«Сновиди. Як Європа ввійшла у війну 1914 року», Крістофер Кларк

Сновиди

Довгий час вважалося, що головну відповідальність за розв'язання Першої світової війни несе Німецька імперія через свої мрії про велику владу. У своїй новаторській праці відомий історик і автор бестселерів приходить до іншого висновку. Крістофер Кларк скрупульозно описує інтереси та мотивації найважливіших політичних гравців європейських метрополій. Ці «сновиди» були «пильними, але сліпими, їх мучили кошмари, але вони не могли розпізнати реальність жахіть, які вони збиралися обрушити на світ». Своєю неймовірною монументальною працею автор змальовує картину складного світу. Взаємна недовіра, помилки в оцінках, зарозумілість, експансіоністські плани та націоналістичні прагнення призвели до того, що однієї іскри було достатньо, щоб розпочати війну. Навряд чи хтось міг передбачити її руйнівні наслідки.

__________________________________________________________________________________________________________

«Криваві землі. Європа між Гітлером і Сталіним», Тімоті Снайдер

Криваві землі

Відомо, що нацистська Німеччина вбила близько шести мільйонів євреїв. Менш відомим є той факт, що, окрім жахів Голокосту, режими Гітлера і Сталіна вбили ще вісім мільйонів цивільних осіб, переважно жінок, дітей і людей похилого віку, лише на території, яку Тімоті Снайдер називає «кривавими землями». Зазвичай жахи ХХ століття асоціюються з концентраційними таборами. Однак більшість жертв націонал-соціалізму та сталінізму ніколи не бачили концентраційних таборів чи таборів смерті. Так само масові вбивства в Європі зазвичай асоціюються зі смертю в газових камерах. Але газ не був найпоширенішим методом. Понад сім мільйонів цивільних осіб і військовополонених загинули через відмову в їжі. 

У цій книжці, вперше виданій у 2010 році, американський історик Тімоті Снайдер описав масштаби жахів, які спричинило вбивство чотирнадцяти мільйонів європейських громадян лише за дванадцять років, з 1933 по 1945 рік. Після закінчення війни німецькі та радянські місця вбивств опинилися за залізною завісою, залишивши історію масових вбивств у темряві. Це дослідження охоплює військові, політичні, економічні, соціальні, культурні та інтелектуальні аспекти й базується на розлогій документації, що з'явилася після відкриття архівів Східної Європи, а також на свідченнях жертв і деяких катів.

Ретельно досліджена, глибоко гуманна й абсолютно вичерпна, «Криваві землі» — це новий вид європейської історії, що представляє масові вбивства, скоєні нацистським і сталінським режимами як два аспекти однієї історії. 

__________________________________________________________________________________________________________

«Тисяча осяйних сонць», Халед Госсейні

«Тисяча осяйних сонць»

Усього п'ятнадцять років було Маріям, коли дівчина вирушила до Кабулу: її хотіли насильно видати заміж за Рашіда, чоловіка, старшого на тридцять років. Майже через два десятиліття по тому між Маріям і місцевою підліткою Лайлою зав'язується дружба, така ж міцна, як зв'язки між матір'ю і донькою. Вона дізнається, що її сусідка Лайла пережила подібну долю. Коли сім'я гине під час бомбардування, вона стає другою дружиною Рашіда. Разом вони чинять опір жорстокості чоловіка і планують втечу… Коли до влади приходять таліби, життя перетворюється на відчайдушну боротьбу з голодом, жорстокістю і страхом. Однак любов може спонукати людину до несподіваних вчинків і допомогти їй подолати найскладніші перешкоди з винятковим героїзмом.

__________________________________________________________________________________________________________

«Він повертається в неділю», Ірена Карпа

«Він повертається в неділю»

Новий роман Ірени Карпи, створений на стику великої історії та дуже особистих переживань. Це книжка про війну, яка розгортається не лише на полі бою, а й у серцях людей. Про зламані плани, мовчазні тривоги, листи без відповіді, речі, що залишаються вдома, і людей, яких доводиться відпускати. Карпа вплітає у сюжет голоси різних героїв, що розкидані між Києвом і Харковом, Амстердамом і Парижем, Миколаївщиною та Бургундією, але з’єднані війною, пам’яттю, любов’ю і страхом втратити назавжди.

Це роман про жінок, які продовжують жити, виховувати дітей, дихати солоним повітрям, працювати, кохати, навіть коли земля під ногами більше не відчувається. Про чоловіків, які йдуть і тихо обіцяють повернутися в неділю. Про дітей, які намагаються зрозуміти, чому їхній світ більше не такий, як учора. У центрі оповіді — архітекторка Віра, яка живе у Франції з чоловіком і дочкою, але її внутрішній світ усе гучніше кличе назад — до України. А ще це історія про АТОвця Атрея і школярку Матільду, які проходять власні маршрути — тілом і душею — через біль, вибір, втрату і відновлення.

Авторка балансує між глибоким щемом і життєствердною іронією, між відвертими сповідями та мовчанням, яке говорить голосніше за слова. Це роман, у якому кожен рядок несе пульс нашого часу, а кожна сцена — емоцію, знайому до болю. Тут є сльози, сміх, мовчання, ніжність, обійми, розлука, вино, полин, прованський вітер і українське небо. Усе водночас.

__________________________________________________________________________________________________________

«Різдво. Любов. Дива»

«Різдво. Любов. Дива»

Щемка й надзвичайно тепла збірка різдвяних оповідань, у якій сучасні українські письменники об’єднують свої голоси, щоб розповісти про дива, що трапляються навіть у найтемніші часи. У цих історіях — справжні люди, які люблять, втрачають, помиляються, сподіваються і головне — не зневірюються. Тексти наповнені світлом, співчуттям і надією, яка народжується серед болю, тривоги й тиші після грому. Це книжка про маленькі, але рятівні жести: торкання руки, теплі слова, віднайдену річ, несподівану зустріч або погляд, що лікує душу. 

Тут і вціліле після обстрілів косівське горнятко, і розмова самотнього воїна з ангелом, і пошуки мольфара в засніжених горах, і фіксування мрій на плівці святим Миколаєм. Магія Різдва у цій збірці — це сила людяності, здатність ділитися добром, яке проростає навіть у скруті. І кожне оповідання — як іскорка надії, що освітлює шлях. Це книжка, до якої хочеться повертатися, коли світ здається надто важким, щоб нагадати собі: дива не зникають, якщо ми готові їх побачити.

Збірка містить твори: Христини Валько, Наді Білої, Гаськи Шиян, Галини Ткачук, Насті Музиченко, Рути Галук, Євгенії Завалій, Любові Загоровської, Віоліни Ситнік, Валерія Пузіка, Юлії Черніньки, Марусі Щербини та ін.

__________________________________________________________________________________________________________

«Найшвидший спосіб закохатися», Деніз Вільямс

«Найшвидший спосіб закохатися»

Брітта Колбі працює на лайфстайл вебсайті, і коли їй доручають написати про її досвід використання нового популярного фітнес-додатку, що пропагує позитивне ставлення до свого тіла та включає персональне тренування, то розуміє, що це чудова нагода довести, що вона повинна писати для сайту на повний робочий день. 

Як генеральний директор додатку FitMi Fitness Вес Лоусон нарешті має фінансову стабільність, якої йому бракувало в дитинстві, але, попри свій успіх, його невдале особисте життя та складна сімейна ситуація змушують його почуватися ізольованим і незадоволеним. Він вирішує повернутися до того, що любить — тренерства. Брітта — його перша нова клієнтка, і вони відразу знаходять спільну мову.

З кожним тижнем вона все більше розуміє, наскільки їй подобається експериментувати зі своєю програмою вправ. Вес дивується, з яким нетерпінням він чекає на щоденні розмови з нею. Вони переконують себе, що їхня взаємна тяга один до одного є безневинною, але коли вони починають тренуватися особисто, Весу і Брітті стає все складніше ігнорувати свою хімію і зберігати професійну дистанцію.

Вес не повинен тренувати клієнтів, а тим більше зустрічатися з ними, а авторитет Брітти буде підірваний, якщо на лайфстайл сайті дізнаються, що вона практично зустрічається з фітнес-тренером, якого оцінює. 

__________________________________________________________________________________________________________

«Кумедна історія», Емілі Генрі

«Кумедна історія»

Дафна опинилася в скрутному становищі. І саме в чудовому рідному місті свого екснареченого Пітера, в Мічигані, де вона не має ані друзів, ані родичів. Адже колишній Пітер зрозумів, що кохає Петру — подругу свого дитинства. І хоча Дафна знайшла в місті біля озера роботу своєї мрії й тепер працює в дитячій бібліотеці, але вона ледь покриває рахунки. Рішення? Співмешкання з єдиною людиною, яка розуміє скрутне становище Дафни: колишнім нареченим Петри Майлзом. На жаль, хаотичний Майлз, який шукає розради в щемливих любовних піснях, є повною протилежністю прагматичної Дафни. Тому вони намагаються якомога більше уникати один одного — доки одного вечора не починають разом втамовувати свої турботи алкоголем. І вигадують план, який передбачає публікацію кількох двозначних фотографій їхніх спільних літніх пригод. Звичайно, це все лише шоу. Адже хто наважиться почати все з нуля з кимось, чиє серце так само розбите, як і твоє?

__________________________________________________________________________________________________________

«Як Тейлор Свіфт переосмислила попмузику. Heartbreak is the National Anthem», Роб Шеффілд

«Як Тейлор Свіфт переосмислила попмузику. Heartbreak is the National Anthem»

В історії немає аналогів Тейлор Свіфт — підлітки, яка перетворилася на улюблену попзірку світу, авторку пісень, оповідачку, гітаристку, концертну виконавицю, яка змінила спосіб створення та сприйняття музики. Велика зірка всіх часів на рівні The Beatles, Прінса або Девіда Боуї.

Тейлор Свіфт, одна з найулюбленіших музичних постатей останніх двох десятиліть і одна з найбільш критикованих, відома не тільки своїми хітами, а й життям поза музикою — вона найвідоміша зірка, але водночас найдивніша і найзагадковіша. У традиції книги Шеффілда Dreaming the Beatles, «Як Тейлор Свіфт переосмислила попмузику» проінформує і порадує легіон шанувальників, які ловлять кожне слово Тейлор і кожне слово, яке Роб пише про неї.

__________________________________________________________________________________________________________

«Колекція омели», Александрія Беллефлер, Алексіс Дарія, Алі Гейзелвуд, Олівія Дейд, Тесса Бейлі

«Колекція омели»

Затишно влаштуйтеся біля каміна з найпопулярнішими сучасними авторами, які подарують вам стільки святкової насолоди та пікантності, що розтоплять навіть найхолодніше серце. Зі зниженням температури друзям і сусідам може знадобитися підігріти атмосферу, а навіть старі вороги можуть отримати другий шанс. Готуйтеся до яскравих вражень...

«Жорстока зима з тобою» Алі Гейзелвуд. У двох колишніх друзів дитинства люта зимова хуртовина пробуджує холодні й палкі спогади в чудовій короткій повісті, що зігріватиме морозними ночами.

«Різдвяне “довго й щасливо”» Тесси Бейлі. Самотня мати, яка працює в секонд-хенді. Дбайливий фермер-велетень, який не може знайти джинси, які йому підходять. Коли протилежності притягуються, вони виявляють, що змінюють одне одного в багатьох сенсах.

«Наодинці з ельфом» Олівії Дейд. Весела й щира коротка історія, сповнена таємних закоханостей, пряних різдвяних смаколиків, а ще шалених святкових заторів і рокової сніжної бурі, що об'єднують хороших друзів.

«Кохання під ялинкою»Александрії Беллефлер. Гаряча святкова історія, де цьогоріч Різдво рятує сексуальний пожежник.

«Санти в одній будівлі» Алексис Дарії. Це дуже схоже на Різдво, особливо для ілюстраторки коміксів, чиї нічні фантазії стають реальністю у цій святковій і грайливій новелі.

__________________________________________________________________________________________________________

«Щоденник мандрівного кота», Хіро Арікава

«Щоденник мандрівного кота»

Ми подорожуємо, щоб відкривати для себе екзотичні нові місця і повертатися до затишку рідного дому, відвідувати старих знайомих і заводити нових друзів. Але найважливіша подорож — це та, яка показує нам, як слідувати за своїм серцем…

Нана — не звичайний кіт. У нього біле хутро, чорний хвіст із закрученим кінчиком, гострі кігті та пильний погляд.  Він любить паніровані свинячі відбивні, курку та лосося. Але це ще не все: він розуміє мову людей і має власні думки про життя. Він народився на вулиці й спав на капоті фургона, поки одного дня до нього не підійшов усміхнений чоловік, і з того часу вони нерозлучні. Сатору і Нана прожили разом п'ять років, але тепер настав час розлучитися і знайти нового господаря. Разом вони вирушать у подорож, під час якої Нана вперше побачить море і поля, засіяні високою травою, переживе найглибші емоції людей і біль втрати, а також підкорить серця читачів завдяки розповіді, сповненій ніжності та гумору Хіро Арікави.

__________________________________________________________________________________________________________

«Тарантіно. Ретроспектива», Том Шон

Тарантіноо

Квентін Тарантіно народився в 1963 році в місті Ноксвіллі, штат Теннессі. У дитинстві він проводив багато суботніх вечорів, супроводжуючи матір у кінотеатр, що породило в ньому любов до кіно, яка з часом перетворилася на всепоглинаючу пристрасть. На написання сценарію свого першого фільму «День народження мого найкращого друга» йому знадобилося чотири роки. Це 70-хвилинний фільм, в якому він виступив і як актор, і як режисер. На написання сценарію свого другого фільму «Скажені пси» (1992) йому знадобилося трохи менше чотирьох тижнів. Після прем'єри фільму його одразу ж проголосили одним із найцікавіших нових режисерів у галузі.

Відомий своїм кінематографічним візуальним стилем, нелінійним сюжетом і грандіозним насильством, фільми Тарантіно протягом його кар'єри викликали як похвалу, так і критику. Вони також принесли йому безліч нагород, включаючи «Оскар», «Золотий глобус» і премію BAFTA, як правило, за оригінальні сценарії. Його творчий доробок включає культову класику «Кримінальне чтиво», криваву сагу про помсту «Убити Білла» (частини 1 і 2) та історичні епопеї «Безславні виродки», «Джанґо вільний» і «Мерзенна вісімка». Ця приголомшливий ретроспективна книжка детально описує кожен фільм Квентіна Тарантіно. 

__________________________________________________________________________________________________________

«Чорнильне серце. Книга 1», Корнелія Функе

«Чорнильне серце. Книга 1»

Меґґі живе тихим життям наодинці зі своїм батьком Мо, палітурником книжок. Але її батько має глибоку таємницю — він володіє надзвичайною магічною силою: вміє оживляти вигаданих персонажів, читаючи уголос. Однієї грозової ночі моторошний гість з'являється в будинку Меґґі та її батька Мо. Хто цей зловісний персонаж і чого він хоче? Наступного ранку Мо поспішає разом з донькою відвідати тітку Елінор, яка володіє цінною бібліотекою. Там дівчина робить дивовижне відкриття й опиняється втягнутою в захопливу гру втечі та інтриг, оскільки життя її батька опиняється в небезпеці. Чи зможе вона вчасно його врятувати?

__________________________________________________________________________________________________________

«Шалені тексти. Мала проза українських письменниць»

Шалені тексти

«Шалені тексти. Мала проза українських письменниць» — це продовження антології «Шалені авторки. Мала проза українських письменниць», на сторінках якої ви знайдете тексти таких авторок, як Леся Українка, Дніпрова Чайка, Надія Кибальчич, Марія Галич, Докія Гуменна, Ніна Бічуя, Оксана Забужко, Софія Андрухович, Анастасія Левкова та багатьох інших.

Ця антологія є прекрасної можливістю не тільки ознайомитись з текстами своїх улюблених авторок, а також відкрити нові імена, що до того були загубленими у нашому розмаїтому культурному полі.

До того ж, вона наочно демонструє, як змінювалася українська літературна традиція й роль жінки в ній.

__________________________________________________________________________________________________________

«Проти культурної амнезії. Есеї про національну пам'ять...», Віра Агеєва

Проти культурної амнезії

У своїй новій збірці есеїв Віра Агеєва майстерно досліджує, як колективна пам’ять формує національну ідентичність і чому боротьба за неї є питанням виживання для кожної спільноти. Авторка переконливо демонструє, що українська історія — це постійне протистояння зусиллям колонізаторів стерти нашу пам'ять, замінити її нав’язаними інтерпретаціями чи приховати від нас самих.

Ця книжка — не лише академічний аналіз, але й пристрасне нагадування про те, що пам'ять має бути живою, актуалізованою й присутньою в сьогоденні. Агеєва переплітає літературні приклади, історичні факти та сучасні культурні дискусії, створюючи текст, який надихає та водночас спонукає до осмислення.

«Проти культурної амнезії» — це запрошення до розмови про те, ким ми є і чому не маємо права дозволити собі забути. Цей збірник есеїв стає своєрідним дороговказом для всіх, хто хоче зрозуміти сутність української ідентичності й побачити у пам’яті не лише минуле, а й фундамент майбутнього.

__________________________________________________________________________________________________________

 

Відгуки і рецензії
Поки немає коментарів
Написати коментар
Ваше Ім'я*
Ваш Email*
Введіть текст*