0 Кошик 0,00 грн
0 Кошик 0,00 грн

Білл Ґейтс: «Сподіваюся, люди запам’ятають одну річ з моєї книжки про клімат»

Білл Ґейтс: «Сподіваюся, люди запам’ятають одну річ з моєї книжки про клімат»

Джерело: https://www.gatesnotes.com

Моя нова книжка про клімат «Як відвернути кліматичну катастрофу. Де ми зараз і що нам робити далі» нарешті виходить у світ. Я сподіваюся, вона додасть кожному читачу розуміння того, як ми можемо запобігти кліматичній катастрофі. Але якби можна було вибрати тільки одне, що люди візьмуть із книжки, я б сказав так: Ми повинні знизити Зелений преміум.

Цим терміном позначають різницю в ціні між продуктами, що передбачать викид вуглецю, і альтернативними їм. Ось, наприклад, середня ціна реактивного палива $2.22 за галон. Якщо авіакомпанії хочуть замінити його на біопаливо, яке знизить викиди вуглецю до нуля, потрібно буде заплатити $5.35 за галон — це на 140% вище! Ця різниця — Зелений преміум для палива.

Книга Білл Ґейтс «Сподіваюся, люди запам’ятають одну річ з моєї книжки про клімат»

Зелений преміум — різниця в ціні між продуктами, що передбачають викид вуглецю, і альтернативними їм

Зелений преміум дозволяє зрозуміти, які рішення для зниження викидів вуглецю ми повинні розвивати — наприклад, сонячна енергетика, що має нижчий преміум у деяких місцевостях, але у інших ще потребує розвитку, бо не є достатньо доступною. Що більший Зелений преміум для якогось продукту, то дорожчим і складнішим є усунення викидів від його виробництва. Зниження цих преміумів — єдиний шлях до досягнення нульових викидів без підвищення цін.

Коли я розмовляю з президентами і прем'єр-міністрами про плани їхніх країн для боротьби із кліматичними змінами, я завжди закликаю їх зосередитися на тих інноваціях, де Зелений преміум зараз є найвищим. Його зниження потребує часу, тому ми повинні докладати більше зусиль. Дуже спокусливим виглядає зосередитися на легкодоступних цілях — переході на електромобілі, наприклад, але швидких перемог недостатньо, якщо ми збираємося усунути викиди парникових газів до 2050 року.

Тож, як саме ми можемо знизити Зелений преміум? Є два шляхи для уряду: зменшити вартість альтернатив, які не передбачають викиди вуглецю, або підвищити вартість забруднень. В ідеалі це відбувається водночас.

Зниження вартості безвуглецевих альтернатив

Світ потребує усунення викидів парникових газів до 2050 року, якщо ми хочемо уникнути кліматичної катастрофи. Щоб це зробити, необхідно шукати шляхи виробництва чистої електроенергії, вирощування їжі, виробництва товарів, пересування, обігріву й охолодження будинків без викидів. Деякі з цих альтернативних шляхів доступні уже зараз, але ми повинні знизити їхній Зелений преміум. Інших ще взагалі не винайдено. А що казати про країни із середнім і низьким рівнем доходу, у яких це просто недоступно для більшості мешканців.

Ми потребуємо сотень інновацій, щоб досягти поставленої мети. Урядам необхідно вкладати гроші в ідеї, що можуть бути занадто ризикованими для приватних інвестицій. Саме з цієї причини у своїй книжці я закликаю владу вп’ятеро підвищити рівень розробки чистої енергетики та досліджень кліматичних змін у наступні десятиліття. Результати цих досліджень принесуть нові ідеї для приватних компаній по всьому світу. Внески філантропів також можуть допомогти, якщо потрібно супроводжувати новаторів на ранніх стадіях розробок, щоб перетворити революційні рішення у продукти і послуги.

Однак недостатньо просто створити щось нове — потрібно забезпечити винахід достатнім попитом та зробити усе, аби новинки закріпилися на ринку. Як компаніям та урядам співпрацювати? Вкласти кошти в кілька перших проєктів, і якщо вони принесуть очікувані результати, інвестори будуть готові фінансувати наступні.

Недостатньо просто створити щось нове — потрібно забезпечити винахід достатнім попитом та зробити усе, аби новинки закріпилися на ринку.

Коли продукція готова до продажу, компанії повинні застосовувати власну маркетингову силу, аби знизити викиди й під час розповсюдження. Таку ж силу має регіональна влада. Що ще потрібно робити інвесторам? Вимагати використання чистої сталі й цементу у фінансованих ними проєктах.

Справжня цінність урядового керівництва в тому, що воно може вкладати кошти в те, що теоретично може зазнати невдачі або не відразу окупиться. Коли ідея знаходиться тільки на початковій стадії, правильна політика та щедре фінансування стануть тим, що перетворить її в інновацію у близькому майбутньому. Це особливо важливо для альтернативних безвуглецевих виробництв, що поки недоступні. Ми повинні спробувати десятки шляхів, аби відшукати правильний.

Вуглець повинен подорожчати

Сьогодні, коли підприємства виробляють продукцію, а споживачі її купують, вони не платять додатково за вуглецеві викиди. Однак цей вуглець приносить суспільству суттєві витрати. Лише подумайте про усі кошти, вкладені містами в усунення ефектів кліматичних змін. І в майбутньому це лише продовжуватиметься.

У влади є повноваження принаймні частину цих витрат покласти на винуватців їх виникнення. Це, своєю чергою, ставало б стимулом для компаній шукати безвуглецеві альтернативи. Вводячи додаткові стягнення за викопне паливо, уряд повідомляє ринку, що потрібно більше коштів для процесів, що провокують викиди парникового газу. Повільно підвищуючи ціну вуглецю, можна підштовхнути виробників та споживачів до ефективніших рішень та інновацій — і це знизить Зелений преміум. У вас буде більше мотивації використовувати нові види чистого пального, якщо ви не будете впевнені в безпечності дешевого палива.Книга Білл Ґейтс «Сподіваюся, люди запам’ятають одну річ з моєї книжки про клімат»Білл Ґейтс: «Сподіваюся, люди запам’ятають одну річ з моєї книжки про клімат» 2

Ми можемо зробити забруднення вартіснішими, увівши податок на вуглець або обмеження торгівлі, за яких компанії можуть володіти правом на викиди та продавати його. Куди надходитиме прибуток від цих реформ, не так важливо, як результат — сигнал на ринок, поданий ціною. Більшість економістів погоджуються, що пізніше гроші потрібно буде повертати компаніям і споживачам для покриття наслідків підвищення цін, інші ж, навпаки, упевнені, що ми маємо спрямувати їх у дослідження та інші процеси, пов’язані з кліматичними змінами.

Найкращий результат принесе підвищення вартості вуглецю на національному рівні, але регіональна влада також може зробити значний внесок.  Регіони можуть випробовувати певні реформи перед введенням їх по цілій країні. Вони можуть об’єднуватися, як це зробили, наприклад, штати на північному сході США з програмою зниження рівня викидів за допомогою систем обмежень.

Найкращий результат принесе підвищення вартості вуглецю на національному рівні

Саме уряд повинен очолити рух до зниження Зеленого преміуму, але це не означає, що кожен із нас повинен перекласти всю відповідальність на владу. Ми можемо підвищувати попит на «зелені» альтернативні продукти, цим демонструючи компаніям, що ринок їх потребує. Також кожен з нас можемо використовувати свій голос, як громадянина, аби обирати шляхи, описані вище.

Ми повинні говорити й чути про Зелений преміум дедалі більше, бо це дійсно єдина річ, яку ми можемо зробити для запобігання кліматичній катастрофі. Це хвилює мене не тільки на словах: саме це є центральною частиною нашої роботи у Breakthrough Energy, моїй компанії, що займається пришвидшенням переходу до чистої енергетики. І коли наступного разу хтось запитає, що ми можемо зробити з кліматичними змінами, я сподіваюся, ви відповісте: «Знизити Зелений преміум!».

Джерело:  https://www.gatesnotes.com 

Рецензію на цю та багато інших книг можна почитати на сайті Readmodo: https://readmodo.com/

Переклала Анна Повх

Відгуки і рецензії
Поки немає коментарів
Написати коментар
Ваше Ім'я*
Ваш Email*
Введіть текст*