«Людинократія» — книжка про те, яким має бути бізнес XXI століття
Чи хотілося б вам мати право самостійно планувати свою роботу? Щоб вас заохочували розвивати навички і братись за нові виклики? Ніколи не обтяжували безглузді бюрократичні правила? І не доводилось марнувати час на підлабузництво та політичні ігри? Усе це можливо, стверджують Ґері Гемел і Мікеле Заніні — співзасновники Management Lab, організації, яка допомагає стати компаніям інноваційними. У своїй книжці «Людинократія. Створення компаній, у яких люди — понад усе» вони пояснюють, чому майбутнє за бізнесом, який дбає про людей. Книжка вийшла друком у видавництві «Лабораторія» у 2021 році.
Про бізнес-книгу «Людинократія. Створення компаній, у яких люди — понад усе»
Відчуваєте, що в компанії вам не дають розвиватися, не цінують та забороняють творчо підходити до проблем? Покажіть цю книжку вашому керівникові чи HR-директору. Проблемою складних організацій і досі залишається бюрократія та надмірна увага до формальних процесів, тоді як її працівники часто позбавлені базових можливостей, щоб себе проявити. Незадоволені працівники без перспективи для розвитку транслюються в неефективність та низькі показники усієї компанії, тож системне розв’язання цієї проблеми може врятувати від поступового її занепаду.
У цій книжці експерти з менеджменту розкажуть, як зробити корпоративну культуру та структуру всередині вашої команди такою, щоб усі були задоволені та викладалися повністю, привносячи у свою роботу свіжі ідеї, ентузіазм та лояльність до роботодавця.
7 принципів сильного бізнесу, побудованого на людинократії
- Сила Власності — принцип, згідно із яким кожен працівник має бути почутим і відчувати відповідальність за компанію. Саме так великі бізнеси залучають працівників бути «власниками» — мати певну незалежність на роботі, але при цьому ому бути частиною великого цілого.
- Сила Ринків — принцип, за яким організаціям потрібно не лише зрозуміти переваги вільного ринку, а й застосувати їх на практиці. Хоча більшість директорів визнає це, їхні компанії зазвичай є прикладами централізованої економіки, де рішення переважно приймають нагорі. Щоб наші організації стали стійкішими, більш інноваційними та людяними, це треба міняти. І щоб розібратись, як це зробити, треба зрозуміти умови, за яких ринки долають ієрархії — колективний розум, спритність при розміщенні ресурсів, динамічну координацію і змагальну дисципліну. І лише після цього потрібно придумати, як відтворити ці переваги у вашому бізнесі.
- Сила Меритократії — цей принцип не заперечує цінності ієрархій. Проте залежно від ситуації деякі люди заслуговують мати більше влади, ніж інші. Не всі однаково компетентні в усьому. Проблема бюрократії не в ієрархічності як такій, а в домінантності єдиної офіційної ієрархії. У традиційних пірамідах влада залежить від посад і розподіляється згори донизу. Через це виникають небезпечні патології. І лише меритократичний розподіл обов'язків може розв'язати цю проблему.
- Сила Громади — принцип, за яким на першому місці має бути не бізнес, а громада і спільнота. Ми часто чуємо про баланс між роботою та власним життям, але рідко про вплив роботи на нашу душу. Робочі аспекти не повинні ані забороняти, ані переважати особисті. Вони мають співіснувати. У здоровій громаді професійне та особисте тісно переплітаються. На роботі, як і в житті, більшу частину часу ми виконуємо певні завдання. Але, коли це потрібно, нам треба знати, що ми можемо покластись на оточення. Нам потрібні не просто колеги. Нам потрібні захисники, союзники та друзі, котрі поспівчувають і підтримають.
- Сила Відкритості — кожна організація має стати відкритою за замовчуванням. Бар’єр між своїми та чужими повинен зникнути. Треба забути про те, що стратегія може народжуватись тільки «нагорі». Лише тоді організація матиме шанс стати такою ж успішною, як величне місто чи відомий університет.
- Сила Експериментів — експериментувати можуть не лише інтернет-гіганти та розробники програмного забезпечення. Працівники Toyota вносять понад мільйон пропозицій на рік. Більшість із них — не просто ідеї. Це звіти про експерименти, які вже дали результат. За нашими оцінками, це збільшує прибутки компанії на сотні мільйонів доларів.
- Сила Протиріч — ми маємо заново осмислити суть контролю. Людська свобода ніколи не буде абсолютною, але ми можемо вирішувати, якими способами забезпечувати контроль. У бюрократії, людей тримають кайдани їхніх посад, дріб’язкових правил та постійного нагляду. А в людинократії контроль — це наслідок спільного прагнення досконалості, відповідальності перед колегами й клієнтами та відданості організації, котра гідно до вас ставиться. У першому випадку маємо «залізну клітку» Вебера, а у другому — здорову робочу атмосферу, де самостійність та відповідальність не заважають одна одній.
Чому вам варто обрати саме цю книгу про бізнес серед іншого нонфікшну?
В українських видавництвах бізнес-література займає особливий сегмент — її люблять читати як досвідчені підприємці, так і стартапери, а ще ті, хто лише мріє про власну справу. Книга «Людинократія» у цьому плані універсальна, адже буде цікавою усім вище переліченим.
Автори торкаються важливої проблеми, яка зачіпає чи не кожен сучасний бізнес. За їх словами, одна з наших основних цілей у цій книжці — пояснити, як перетворити кожну роботу на хорошу.
«Замість зводити все до бездумного механічного виконання, маємо розвивати навички працівників. Ми повинні підвищувати творчий потенціал кожного робочого місця. Замість думати, що деякі види діяльності зрештою візьмуть на себе машини, треба видозмінити робоче довкілля так, щоби кожна людина мала змогу продемонструвати свої таланти. Може, в світі й обмежена кількість рутинних завдань, але ми маємо чимало вартих уваги проблем, які треба розв’язувати. Зрештою, загроза автоматизації зводиться до того, чи ставимось ми до працівників, як до роботів», — пишуть Ґері Гемел і Мікеле Заніні, додаючи переконливі аргументи, що сучасний успішний бізнес — про людей передусім.