Ілюстратор Владислав Ченчик про роботу над «Шьоґуном»
«Шьоґун» — це перший роман «Азійської саги» від майстра історичної белетристики Джеймса Клавелла, що після виходу спричинив потужний сплеск інтересу до японської культури і став одним із найпопулярніших романів у всьому світі, а також був екранізований Рейчел Кондо і Джастіном Марксом, здобувши 18 нагород премії «Еммі», і ставши найкращим міжнародним серіалом за версією BAFTA TV Awards 2025. Ділимося розмовою із ілюстратором Владиславом Ченчиком про роботу над обкладинкою «Шьоґуна».
____________________________________________________________________________________________________________
Читайте також:
____________________________________________________________________________________________________________
Як народжується обкладинка?
Зазвичай після вичитки тексту я йду збирати приклади та накидати перші пробні варіанти. Завдання цього етапу — створити чотири абсолютно різні підходи. Вони можуть відрізнятися навіть за стилем, адже іноді це тільки підсилює емоцію тексту. Наприклад, якби я обрав шлях класичних японських ілюстрацій тих часів, довелося б витратити багато часу на вивчення технік. Але для цієї обкладинки я зупинився на реалізмі.
З чого починається робота над ілюстрацією?
З гарного настрою. Це найголовніше, адже перші замальовки в мене завжди дуже жваві, і кількома штрихами я маю зрозуміти напрям: «чи це взагалі туди?!». Якщо братися до ілюстрації втомленим — результату не буде. Тому мої перші кроки — це жваві скетчики. Вдалий вибір на цьому етапі визначає успіх фінальної роботи.
У якій техніці ви працювали над «Шьоґуном»? І чому саме вона, на вашу думку, найкраще передає атмосферу роману?
Якщо глобально говорити, то я у своїй кар'єрі найбільше працюю з реалізмом. І саме для Шьоґуна я одразу був впевнений, що треба рухатись в цьому напрямку, оскільки вибрана тема в ілюстрації, її перше враження.. коли Шьоґун зустрів ціле військо на своєму шляху — цей момент емоційно дуже сильний і найкраще було підкреслити це саме реалістичним прийомом, щоб глядач відчув всю напругу та сміливість головного героя.
Що було найскладнішим у роботі над «Шьоґуном»?
Я маю досвід у створенні концептів для індустрії відеоігор, де часто використовую фото для досягнення максимальної реалістичності. А у випадку з обкладинкою я хотів витримати саме мальовану стилістику, ближчу до класичного живопису. Тому в процесі малювання доводилося постійно балансувати між фото та намальованим.
Опишіть ваш робочий процес
У випадку з ілюстрацією для книг, я завжди першими роблю швидкі скетчі, роблю їх багато, я це обожнюю. Потім, після вибору варіанту, створюю лінійний малюнок і працюю з тоном. Далі додаю кольори, а потім використовую фото як допоміжний матеріал. Роблю це свідомо трохи грубо, щоб залишати собі простір для рішень та ідей. І вже після цього домальовую вручну, створюю для себе певні рамки й орієнтири, щоб робота була цілісною. Це вже класична методична робота з пензлями у Photoshop.
Яку історію чи сюжет ви мрієте проілюструвати в майбутньому?
Франца Кафку! Колись давно я робив ілюстрацію обкладинки для «Замка». Але моя мрія — проілюструвати весь роман з багатьма малюнками.
____________________________________________________________________________________________________________
Купити книжку «Шьоґун», Джеймс Клавелл
В нашому інтернет-магазині laboratory.ua представлені книги українською у різних форматах. Паперове видання, електронна книжка чи аудіоформат — обирати лише вам. Ми видаємо нонфікшн і художні книги, книги про психологію, бізнес, суспільство та інші теми, які сьогодні є актуальними
Замовляйте книги на сайті інтернет-магазину laboratory.ua: кешбек і безкоштовна доставка за замовлення від 500 грн