0 Кошик 0,00 грн
0 Кошик 0,00 грн

«Це благословення — уявляти світ, де баланс іще зберігається»: Паоло Бачігалупі про творчий процес написання роману «Навола»

Навола — безжальне місто-держава, де впливові родини торгують долями, а  гроші важливіші за мораль. Наймогутніші серед них ді Регулаї. Спадкоємець імперії Давіко ді Регулай невдовзі має взяти на себе кермо родинного бізнесу й приборкати зрадливе море навольської дипломатії. Але місто, що всіяне таємницями, фальшивими обличчями, реліквіями і голосами із минулого, включно з оком скам’янілого дракона — талісманом, що здавна охороняє їх дім, не збирається підкорятися. Ділимося розмовою із автором про поштовх до створення світу Наволи, джерела натхнення та творчий процес.

Навола
_______________________________________________________________________________________________________________

Паоло Бачігалупі — американський письменник, автор історичних і фантастичних романів.  Дебютний роман Паоло The Windup Girl вийшов у 2009 році й здобув премії Небула і Г’юґо. Він також є автором романів The Water Knife, The Tangled Lands. Його роман «Навола» — це масштабне історичне фентезі про політичні інтриги й боротьбу за владу.

_______________________________________________________________________________________________________________

Читайте також уривок із книжки «Навола»

_______________________________________________________________________________________________________________

«Навола» жанрово відрізняється від Ваших попередніх творів. Чи був тиск продовжувати писати в тому ж жанрі, що й раніше?

Тиску, власне, не було, але коли ти виробляєш певний стиль письма, то навіть сам від себе очікуєш, що продовжиш у тому ж дусі. У якийсь момент для мене це стало нежиттєздатним. Було нездорово водночас хвилюватися про наше майбутнє у звичайному житті й переносити ті самі страхи у творче життя, де я проєктував наперед зламані й дисфункціональні світи. Так довго існувати неможливо, якщо немає способу випустити напругу. Писати «Навола» стало для мене таким способом: щось, що просто приносило задоволення в процесі створення.

 Чи надихнула Вас династія Медічі на створення ді Регулаїв? Ваш інтерес почався з того історичного періоду чи власне з регіону?

Мій друг кілька років тому подарував мені книгу Medici Money. Вона зацікавила мене і купецьким банкінгом, і новаціями у використанні та представленні грошей, а також епохою Відродження. Коли я почав працювати над «Наволою», ці ідеї вже були десь у мене в голові, і вони добре пасували, тож я їх і використав.

Історія Давіко прийшла до Вас одразу цілком чи вимальовувалась по шматках?

Перше речення запустило для мене всю оповідь. Не знаю, звідки воно взялося і чому я його написав, але воно відкрило шлях у Наволу. Майже відразу на сторінці з’явилися і Давіко з його добротою та невинністю, і його батько — хитрий маніпулятор владою. Далі все було певним дослідженням: я не знав усієї сюжетної арки від самого початку. Це був знайдений матеріал — ніби те саме драконове око. Насправді я спершу навіть не збирався писати роман; я був настільки вигорілий від письма, що не був упевнений, чи взагалі хочу й далі бути письменником. Тож я не поспішав і дозволив історії розгортатися самій собою, здебільшого просто як привід дослідити світ, що, здавалося, сам собою будувався під час письма — з його міфами, філософіями, мовами, віршами, піснями та персонажами.

Це роман нових для Вас масштабів — світобудова, міфологія, персонажі — усе дуже розлоге і зовсім інше, ніж те, що Ви писали раніше. Чи було це приємно — знайомитись із цим новим світом? 

Так, ця історія постійно зростала. Вона набула такого обсягу насамперед тому, що мені було неймовірно цікаво її писати. Мені подобалися люди, які з’являлися на сторінці; мені подобалися їхні інтриги й характери — підлі й шляхетні, невинні й корумповані — вони приносили мені радість.

Навола

Світ Наволи значною мірою впізнаваний на поверхні — це Відродження в італійському стилі. Ви використали кілька псевдоіталійських слів, створили економічні системи, ландшафти, політику й філософію. Чи занурювалися Ви у глибинні дослідження, чи ж просто вигадували все під час роботи?

Я провів чимало досліджень. Робив це уривками. Читав багато політичної історії, сімейні історії Медичі й Борджіа, історію кондотьєрів, найманих армій, історію економічного розвитку Європи та міжнародної торгівлі, про Леонардо да Вінчі й Макіавеллі, про архітектуру та культуру. Мені дуже сподобалося, наприклад, читати комедії Макіавеллі, за які він відомий не так широко, але які є цікавою «бічною» гранню його великого життя та творчості. Я не прагнув відтворювати Італію чи епоху Відродження, а лиш хотів запозичити декорації й використати їх для власних цілей.

Я також кілька місяців жив в Італії, вивчаючи італійську з другом, занурювався у їжу й архітектуру, вбирав усе, що здавалося цікавим у цьому місці. Саме тоді я почав експериментувати зі створенням власного діалекту для Наволи.

Фентезійні елементи дуже тонко вплетені в цей роман. Головна тема — це не дракони, а макіавеллівські інтриги, боротьба за владу і батьківський тиск. Це історія «мафіозної» родини, так би мовити. Чи було бажання таки більше схилитися в бік фентезі?

Власне, «Навола» спершу взагалі не призначалася для публікації, тому я ніколи не відчував жодного тиску щодо переваг того чи іншого. Коли я нарешті вирішив, що це таки буде книжкою, мені подобалися всі ті інтриги, змови й ігри з владою, питання, кому можна довіряти, а кому ні. І мені подобалося, що магія залишалася десь на задньому плані — зі своїми спогадами про старих богів, із міфами про природу, зі скам’янілим оком дракона, яке нагадує: існують сили, які ми не можемо повністю зрозуміти чи контролювати, але які все ж можуть десь причаїтися й чинити вплив.

Чи стали інтриги «Наволи» й для Вас певною втечею, хай навіть там ідеться про політику й убивства?

Безперечно! У світі «Наволи» льодовики ніколи не тануть на крижаних високих горах Ч’єлофріґо, а в глибині Ромільї кам’яні ведмеді, тіньові пантери, вовки-тумани й фати досі живуть під тінню білих сосен, біля кришталевих озер та гуркотливих водоспадів. Природа там усе ще квітне. Яке ж це благословення — уявляти світ, де баланс іще зберігається.

_______________________________________________________________________________________________________________

Джерело: reactormag.com

_______________________________________________________________________________________________________________

Купити книжку «Навола», Паоло Бачігалупі

В нашому інтернет-магазині laboratory.ua представлені книги українською у різних форматах. Паперове видання, електронна книжка чи аудіоформат — обирати лише вам. Ми видаємо нонфікшн і художні книги, книги про психологію, бізнес, суспільство та інші теми, які сьогодні є актуальними

Замовляйте книги на сайті інтернет-магазину laboratory.ua: кешбек і безкоштовна доставка за замовлення від 500 грн

Більше актуальних видань шукайте за посиланням у книжковому інтернет-магазині laboratory.ua

Відгуки і рецензії
Поки немає коментарів
Написати коментар
Ваше Ім'я*
Ваш Email*
Введіть текст*