Побудувати мережу і стати непереможними: видавництво Лабораторія за підтримки Genesis видають книжку венчурного інвестора і колишнього топменеджера Uber Ендрю Чена
Видавництво Лабораторія у межах ініціативи Genesis Press від екосистеми продуктових IT-компаній Genesis готує до друку книжку венчурного інвестора і колишнього топменеджера Uber Ендрю Чена «Проблема холодного старту» — практичний посібник, наповнений чіткими принципами, дієвими інструментами і яскравими кейсами, що стане незамінним путівником для всіх, хто створює продукти майбутнього.
Венчурний інвестор і колишній топменеджер Uber Ендрю Чен спираючись на досвід роботи в компанії Andreessen Horowitz і реальні кейси LinkedIn, Twitch, Zoom, Dropbox, Tinder, Airbnb, Pinterest розкриває секрети мережевих ефектів — потужної сили, що допомагає новим сервісам масштабуватися до мільйонів і мільярдів користувачів. І хоча йому не вдалося досягти мети із написання вичерпної книги про мережеві ефекти, але він створив практичний посібник для підприємців, які намагаються ефективно застосовувати цю концепцію, яка не даремно вважається у світі диявольськи складною.
Книга «Проблема холодного старту» пропонує практичні інструменти і концепції, що застосовуються у різних сферах. Пояснює, що робить успішні мережі переможцями, чому деякі стартапи не здатні масштабуватись і як саме мережевий ефект сьогодні стає ключем до зростання і змін у світі.
Я провів понад сто інтерв’ю із засновниками та командами, які створили компанії, як-от Dropbox, Slack, Zoom, LinkedIn, Airbnb, Tinder, Twitch, Instagram, Uber та багато інших. Розпитував про їхні перші дні, коли штат компаній складався лише зі співзасновників та ще кількох людей, котрі намагалися змінити світ. Досліджував сторіччя історичного досвіду — від «листів щастя», кредитних карток та телеграфних мереж до сучасних інновацій на кшталт біткоїна, стрімінгу та інструментів для співпраці в робочому середовищі. Усе це допомогло зібрати великий обсяг якісних і кількісних даних, на яких ґрунтується ця книга.
зазначає автор у передмові до книги
Ідеальний продукт, здатний створювати мережевий ефект, поєднує дві ключові риси: його концепція має бути максимально простою й зрозумілою кожному, але водночас він повинен формувати багату, складну й нескінченну мережу користувачів, яку не можуть скопіювати конкуренти.
Вже у вересні 2025 року українські читачі зможуть придбати видання в книгарнях України та на сайті видавництва Лабораторії. Книжка буде доступна в паперовому і електронному форматах. Українською мовою текст переклала Єлизавета Костенко. А дизайн обкладинки розробила Олена Каньшина.
Кожен стартап проходить етап, коли продуктом майже ніхто не користується. Усі відомі платформи — Uber, Airbnb, Tinder — починали з цього. Це і є cold start: коли без користувачів немає цінності, а без цінності — користувачів.
Ендрю Чен пише про те, як запускати продукти з нуля в бізнесах із мережевим ефектом: як зібрати перше ядро користувачів, пройти переломний момент і втримати зростання.
У Flyer One Ventures ми бачимо це щодня: продукт може бути чудовим, але без мережевого ефекту боротися із конкурентами сьогодні важче й важче. Бо технології зараз є у всіх. А от побудувати мережу — це те, що важко повторити. І якщо вам це вдасться, ви — непереможні.
Віталій Лаптенок,
засновник та керівний партнер венчурного фонду Flyer One Ventures, співзасновник Genesis
______________________________________________________________________________________________
Довідка
Genesis — це екосистема продуктових IT-компаній, що сфокусовані на побудові глобальних інноваційних продуктів. В Genesis народилися та стали самостійними компаніями Jiji, BetterMe, Headway. В екосистемі також розвиваються OBRIO, Universe Group, AMO, Boosters та інші. Genesisнеодноразово визнавали одним із найкращих IT-роботодавців. У 2023 році Genesis посіла перше місце у рейтингу найкращих роботодавців воєнного часу за версією журналу Forbes. 2024 року Genesis стала найкращим IT-роботодавцем, згідно з рейтингом DOU.
Genesis Press — некомерційна ініціатива компанії Genesis з видавництва культових бізнес-книжок українською задля розвитку підприємницької спільноти.
Впродовж 2024-2025 років видавництво Лабораторія спільно з Genesis Press видало серію бізнес-книг: «Хто. Як наймати найкращих» Джеффа Смарта і Ренді Стріта, «Щоденник СЕО. 33 закони для бізнесу та життя» Стівена Бартлетта, «Заради прибутку. Історія корпорацій» Вільяма Магнусона і готує до друку «Проблему холодного старту. Як запустити і масштабувати мережеві ефекти» Ендрю Чена.
Лабораторія — українське видавництво, що ретельно добирає і видає сучасний нонфікшн і художню літературу, щоб фахові та провідні світові видання були доступними українським читачам. Це єдине видавництво в Україні, що публікує кожну книжку у трьох форматах: паперовому, електронному й аудіо.