«Уявіть, який настав би хаос, якби кожен робив усе можливе, не знаючи, що робити»: 14 пунктів для управління із праці Едвардса Демінга «Вийти з кризи»
«Вийти з кризи» Едвардса Демінга — це книжка, що, як вважають, здійснила світову революцію якості в 1980-х роках. Одне тільки це забезпечило б їй особливе місце в історії. Проте робота, що перед вами, містить дещо набагато більше, ніж заклики до дії та методи підвищення якості; вона містить основи новітнього трансформаційного підходу до лідерства й управління людьми, процесами та ресурсами. Ділимося кількома провідними ідеями із книжки Демінга у матеріалі.
_____________________________________________________________________________________________________
У документальному фільмі NBC White Paper 1980 року «Японія може, а ми чому ні?» чітко показано, що саме настанови американця д-ра Демінга стали поштовхом до японського економічного дива у країні, спустошеній війною. Коріння цього дива, яке почалося в 1950 році після Другої світової війни, частково можна простежити до візиту д-ра Демінга в Японію того ж року. Там, а також під час багатьох наступних поїздок д-р Демінг проводив корпоративні навчання та консультації з питань постійного покращення якості продуктів і послуг за одночасного зменшення витрат. В основі цього підходу лежало революційне Демінгове мислення, а результатом стало перетворення експортованої японцями продукції з низькоякісних дрібничок на популярні автомобілі, телевізори та іншу побутову електроніку, фотоапаратуру тощо.
_____________________________________________________________________________________________________
Чи має хоч якась країна бути бідною?
Фактично в 1950 році Японія мала від’ємний власний капітал. Природних ресурсів (нафти, вугілля, залізної руди, міді, марганцю, навіть деревини) у неї, як і зараз, не було. До того ж Японія мала заслужену репутацію виробника низькопробних споживчих товарів, дешевих і відповідної якості. Японії доводилось експортувати в обмін на продукти харчування та обладнання. Добитися успіху можна було завдяки лиш якості. Найважливішою частиною виробничої лінії відтепер ставав споживач. Для вищого керівництва японських компаній це був неабиякий виклик.
Якщо поглянути на Японію, то, можливо, жодна країна з достатньо великим населенням і хорошими керівниками, які виробляють продукцію з урахуванням своїх здібностей і ринку, не має бути бідною. Для процвітання не обов’язково володіти багатьма природними ресурсами. Достаток нації залежить не від них, а куди більше від людей, керівників та уряду. Проблема в тому, де знайти кваліфікованих керівників. Експорт американських управлінців до дружньої країни був би помилкою.
Щоб занепад промисловості знову перетворився на зростання, західний спосіб управління має зазнати змін. Кризу спершу треба усвідомити, а потім діяти. Це вже є завданням керівництва.
_____________________________________________________________________________________________________
Викладатися на повну — недостатньо
Кожен докладає максимум зусиль. (Неправильно). Така відповідь пролунала, коли на нараді з керівництвом однієї компанії я запитав: «Що ви робите для покращення якості й продуктивності?».
Викладатися на повну — це важливо. Та, на жаль, «викладання на повну» людей, які діють, не керуючись жодними принципами, може завдати серйозної шкоди. Уявіть, який настав би хаос, якби кожен робив усе можливе, не знаючи, що робити.
_____________________________________________________________________________________________________
14 пунктів для управління
Викладені нижче 14 пунктів є підґрунтям для трансформації американської промисловості. Недостатньо буде просто вирішити проблеми, не важливо, великі вони чи малі. Впровадження та дотримання цих 14 пунктів — сигнал, що керівництво має намір зберегти бізнес і захищати інвесторів та робочі місця. Ця система лягла в основу лекцій для вищого керівництва в Японії в 1950-му та в подальші роки.
Ці 14 пунктів можна застосовувати в маленьких і великих організаціях, у сфері послуг і виробництві. Ними також можуть послуговуватися підрозділи всередині компанії.
_____________________________________________________________________________________________________
- Подбайте про сталість мети: не припиняйте вдосконалювати послуги й продукти, щоб стати конкурентоспроможними, зберегти бізнес і надавати робочі місця.
- Прийміть нову філософію. Ми перебуваємо в новій економічній ері. Західні керівники мають усвідомити пов’язані з цим труднощі, вивчити свої обов’язки та стати лідерами змін.
- Покладіть край залежності від контролю якості, якщо хочете її досягти. Усуньте потребу в масових перевірках, заклавши якість у продукт від самого початку.
- Припиніть обирати постачальників за ціною. Натомість уменшіть загальні витрати. Для кожного виду товару шукайте окремого постачальника й будуйте з ним довгострокові відносини на основі лояльності та довіри.
- Безперервно вдосконалюйте системи виробництва й обслуговування, підвищуйте якість і продуктивність, постійно скорочуючи витрати.
- Запровадьте навчання на робочих місцях.
- Започаткуйте лідерство. Метою контролю має бути сприяння тому, щоб люди, машини та прилади працювали краще. Кардинальних змін потребують системи контролю як над керівництвом, так і над виробничими працівниками.
- Боріться зі страхами, щоб усі могли плідно працювати на компанію.
- Зруйнуйте бар’єри між відділами. Люди, зайняті в дослідженнях, проєктуванні, продажах і виробництві, мають працювати як одна команда. Це дозволить їм передбачати можливі проблеми з виробництвом і використанням продуктів (або з організацією та наданням послуг).
- Відмовтеся від гасел, закликів і цілей, які вимагають від працівників повної відсутності дефектів і постійного підвищення продуктивності. Такі запити сприймаються вороже, оскільки причини низької якості та продуктивності переважно криються в системі, а отже, перебувають поза межами впливу працівників.
11.1. Скасуйте норми праці (квоти) в заводських цехах. Замініть їх на лідерство.
11.2. Скасуйте управління за цілями. Не спирайтеся в керуванні на числа та бажані кількісні показники. Замініть це на лідерство.
12.1. Зруйнуйте бар’єри, які позбавляють погодинного працівника права пишатися своїми вміннями. Майстри повинні звертати увагу не на кількісні показники, а на якість.
12.2. Зруйнуйте бар’єри, які позбавляють керівників та інженерів права пишатися своїми вміннями. Це передбачає серед іншого відмову від щорічних атестацій персоналу та від управління за цілями.
- Запровадьте масштабну програму освіти та самовдосконалення.
- Залучіть усіх у компанії до впровадження змін. Трансформація — це робота кожного.
_____________________________________________________________________________________________________
Купити книжку «Вийти з кризи» Едвардса Демінга
В нашому інтернет-магазині laboratory.ua представлені книги українською у різних форматах. Паперове видання, електронна книжка чи аудіоформат — обирати лише вам. Ми видаємо нонфікшн і художні книги, книги про психологію, бізнес, суспільство та інші теми, які сьогодні є актуальними
Замовляйте книги на сайті інтернет-магазину laboratory.ua: кешбек і безкоштовна доставка за замовлення від 500 грн